Jak prowadzić kurs online? Sprawdź podstawowe informacje

Prowadzenie kursów w trybie online jest łatwe, niedrogie i przynosi wysokie zyski. Największy wysiłek będzie wymagało od nas opracowanie kursu, później jedynie zbieramy owoce naszej pracy udostępniając go wielokrotnie użytkownikom. Nasi kursanci będą mieli dostęp do materiałów niezależnie od miejsca w którym się znajdują. Nie będą musieli martwić się dojazdem na miejsce szkolenia. Dzięki temu zyskamy klientów, którzy w formie stacjonarnej nie mieliby możliwości skorzystania z naszej oferty. Jest to naprawdę wygodne rozwiązanie, które warto rozważyć. 

Na czym polega prowadzenie kursów w trybie online? 

Prowadzenie kursów w trybie online polega na przekazywaniu wiedzy zdalnie, poprzez prowadzenie wideokonferencji, lub udostępnianie materiałów szkoleniowych. Możemy skorzystać z programów, które są właśnie do tego przeznaczone. Materiały możemy w łatwy sposób udostępniać drogą mailową, do zainteresowanych użytkowników. Zależnie od formy jaką preferujemy, do przekazania wiedzy można wykorzystać różne formaty. Teksty i grafiki skutecznie przekażemy za pomocą plików PDF, bądź prezentacji. Możemy nagrać także filmik, w którym omawiamy dany temat. Udostępnianie treści za pomocą e-maila jest łatwym rozwiązaniem, które będzie świetne dla początkujących. Gdy poczujemy się pewnie ze swoimi umiejętnościami, możemy skorzystać z gotowych platform, które ułatwią nam prowadzenie kursów w trybie online. W dobie pandemii powstało wiele narzędzi e-learningowych, więc nie będziesz miał problemów ze znalezieniem odpowiedniej platformy. 

Jakie formy kursów są popularne? 

Kurs możesz prowadzić za pomocą maila. Zainteresowani użytkownicy mogą zapisać się do niego, podobnie jak do newslettera. Treści możesz przesyłać w określonych odstępach czasu, bądź jednorazowo, w całości. Jest to wygodne i łatwe rozwiązanie, zarówno dla prowadzącego kurs, jak i kursanta. Bardzo popularną formą kursu jest także webinar. Przekazujesz w nim treści za pomocą wideo, na żywo. Możesz wystąpić przed kamerką, lub też użyć wyłącznie swojego głosu, do wyjaśniania prezentacji. Webinary cieszą się dużym zainteresowaniem, więc z pewnością znajdziesz klientów. Dla niektórych kursów najlepszą formą mogą być rozmowy indywidualne, lub w małych grupach. Jest to przydatne, gdy kurs wymaga stałej konsultacji treści. Więcej o kursach i szkoleniach online na – https://www.moderator-online.edu.pl/.